Ter adoptie: Roos

Deze onwijs lieve en mooie 14 jarige merrie zoekt een lief mens. Roos is voor revalidatie bij ons komen wonen om vanuit daar een nieuw mens voor haar te zoeken samen met haar huidige eigenaren.

Wie is Roos:
Roos is een mooie voskleurige welsh merrie. Ja ze heeft wat merrie gedrag. Maar in de groep en met veel ruimte neemt dit af. Roos en haar ruiter hebben 4 maanden van elkaar kunnen genieten met rijden. Nadat Roos het land op ging kreeg ze helaas een peesblesure door een onbekende oorzaak. De eigenaren hebben met alle hulp van artsen en behandelingen Roos weer terug te krijgen op het oude niveau. Na een periode van één jaar geduld en zorg werd Roos klinisch goedgekeurd en kon er langzaam opgebouwd worden en na een periode van 5 maanden zat er toch weer vocht bij de oude peesblessure waardoor ze wederom op boxrust moest. Bij de eigenaren kwam toen duidelijkheid dat Roos het intense rijden niet meer aan kan. Haar hele stofwisseling was niet meer op orde en met boxrust raakte ze bevangen.

Haar eigenaren waren ten einde raad en hebben alles op alles gezet voor haar herstel, maar ook te kijken wat er bij haar zou passen. En zo kwamen ze bij ons en zijn we samen een bijzonder traject in gegaan.

Bij de Stichting kon Roos zelf haar tempo bepalen. Viel ze af, raakte haar lijf weer gezond en herstelde ze van haar hoefbevangenheid. Door regelmatig bekapwerk is het been waar de peesblessure zat dusdanig opgeknapt dat de verdikking weggetrokken is en ze loopt nu ook super.
Ze loopt overdag in de groep en vind het nu nog fijn om ook even weer op haar zelf te zijn in haar aanleun megagrote stal naast de groep. Wel zien we daarin al veel groei. En uiteindelijk is de wens van de eigenaren om haar op een paddock paradijs of hitt actief terug te zien. Een stal van 3 bij 3 of iets groter is niet meer gewenst.

Roos geniet enorm, haar lijf is sterker geworden. En haar gedrag is opener en socialer. Haar keuzes geven vindt ze erg fijn. Ze erg slim en doet graag wat voor je. Maar wel als ze andersom ook haar ruimte krijgt. Wandelen vindt ze geweldig. Ze is bomproof en het liefst gaat ze lange wandelingen met je mee. Eventueel mag ze ook op deze locatie blijven staan.

Geïnteresseerd?

Roos wordt niet verkocht maar bemiddeld middels een bemiddeling contact. Roos is een pony die nog een financiële waarde heeft. Toch kiezen de eigenaren ervoor omdat om te zetten naar een vrijwillige donatie voor de zorg die zij hier heeft gehad. Graag zouden de eigenaren nog contact willen houden.

Heb je interesse om Roos te adopteren of wil je kennis maken met deze lieve pony, dan kan je met ons contact opnemen.